Tobias Sikström

Tobias bloggar om lättburet vardagsmode och stiltips. I bloggen delar han med sig av dagarna i Stockholm med stort fokus på shoppingtips, herrmode och guider.

Här ska du fira nyår i NYC

1 dag sedan

Tips: snygga ringar och armband

5 dag sedan

Tips: oversize halsduk

7 dag sedan

Veckans bästa köp v.49

11 dag sedan

Tiger 115 år!

13 dag sedan

Träffade Justin Timberlake i Paris

Två semesterstilar att packa ned till semestern

Outfit: ljus, beige sommarstil

5 mån sedan

Shoppa på Grandpa – rabattkod!

6 mån sedan

6 plagg i butik jag vill ha just nu

9 mån sedan

Här ska du fira nyår i NYC

Snart är det dags för 2019! Förra nyårsafton befann jag mig i NYC på galej tillsammans med Andreas och två kompisar. Om du ska spendera nyårsnatten i New York i år och ännu inte bestämt var ni ska …

Tips: snygga ringar och armband

Nya accessoarer. Postade denna bild på Instagram igår för att visa att jag införskaffat mig en ny ring och ett nytt armband från svenska Louis Abel – ett på senare tid nytt personligt favoritmär…

Tips: oversize halsduk

Halsdukar och vinterjackor har något gemensamt – en kan aldrig ha för många. På riktigt. Om en bor i konstant mörker och kyla i 6 månader behöver en ha ett par varianter att välja mellan hemma. Tänk…

Veckans bästa köp v.49

1. Blå vida byxor från Filippa K 2. Beige overshirt/jacka i ull från ARKET 3. Klumpiga sneakers från Jil Sander  4. Ulltröja från ARKET  5. Doftljus från Diptyque  6. Strumpor från  ARKET 7. Filt frå…

Tiger 115 år!

Smoking från J.Lindeberg, lackloafers från Our Legacy. I torsdags var jag på födelsedagskalas. Inte hos min systerson eller kusin utan hos Tiger of Sweden som bjöd in till 115-års-kalas i vackra Vi…

Träffade Justin Timberlake i Paris

I somras åkte jag ner till Paris under tre dagar (skrev ett inlägg om det här). På schemat stod en middag och ett lanseringsevent tillsammans med Levi’s, att leta upp en svensk bar som visade VM…

Veckans bästa köp v.45 – budgettips

Denna vecka har jag plockat favoriter bland några av mina favoritkedjor – H&M och ARKET. Gillar särskilt de vidare manchesterbyxorna och sneakersen med den grövre sulan som blir praktisk när den v…

Two days at Svalbard

I slutet av september åkte jag till Svalbard tillsammans med whiskymärket Highland Park som samtidigt lanserade maltwhiskyn The Light (trettonde bilden). Hade faktiskt rätt dålig koll på Svalbard, men…

Veckans bästa köp v. 44

Butikerna är just nu sprängfyllda med höstnyheter och prisvärda kläder att fynda. För att lättare kunna navigera i www-världen har jag plockat ihop ett par lediga höstfavoriter som jag gärna skulle ho…

Sparat på Instagram v.43

Omslagsfotografering med Sverrir Gudnason

Nya numret av King är ute nu! Denna gång stylade jag skådespelaren Sverrir Gudnason till omslaget/intervjun. Vi körde fotografering i en studio på Söder. Tycker att det blev riktigt snyggt! Kolla in …

Three days in Chiang Mai

Chiang Mai beskrivs som ”hipsterstaden” i Thailand. Här finns massor av instagramvänliga caféer, trendiga inredningsbutiker och mycket lokal produktion av hantverk och konst. Bland annat…

Night Swim

Solnedgången här är helt galen. De flesta kvällar brukade vi gå ner till stranden som låg 50 meter från dörren till hotellrummet. De dagar schemat tillät satt vi här och lyssnade på musik, drack en d…

Semesterstil

Något av det bästa jag vet är semesterkläder – att glida omkring i enkla och svala plagg. Om dagens schema innebär fram och tillbaka mellan pool, havet och närliggande restaurang – då är ett par…

Postcards from Thailand

Jag har tidigare sagt att jag ligger en del efter med en hel del resguider och bilder från platser jag besökt under året. Så det ska betas av nu! I våras åkte jag och ett gäng nordiska press-och blog…

5 snygga höstjackor i butik nu

De flesta modemagasin och modemänniskor tjatar ofta om att det bästa med hösten är höstjackan. Och jag håller med. Även om säsongen snabbt går över till en isande vintersäsong relativt fort behöver in…

Next stop Svalbard

Jag kom precis fram till ett hotell på Oslos flygplats. Sover här inatt för tidigt, tidigt imorgonbitti bär det av till Svalbard tillsammans med Highland Park. Där väntar vandring, båtturer, whiskeypr…

Här ska du bo om du åker till Thailand – The Slate Phuket

Thailand brukar ofta dela folket i två läger – de som älskart och de som helst inte åker dit. Bästa sättet för att få över nej-sägarna till ja-sägarna är att visa att det finns andra typer av platser…

Grooming-favoriter som jag använder varje dag

Aesop Blue Chamomile Masque (överst i bild) Detta är en återfuktande mask som jag använder ca tre gånger i veckan. Den är extra bra när man känner sig sliten och torr eller ganska bakis – då bru…

Ett av höstens bästa köp

Efter att ha gått i sneakers och tygskor hela sommaren är jag lite sugen på att börja använda läderskor och tjockare modeller igen. Samtidigt som rockarna och höstjackorna åker fram känns det även ku…

Veckans bästa köp v37

Veckans bästa köp är tillbaka! Denna gång med höstiga och varma plagg i brunt, beige, off white och svart – höstens snyggaste kulörer enligt mig. 1. Skjortjacka i fleece från svenska Séfr Séfr  2. Sva…

Höstlook: Rutigt, lack och manchester

En av höstens stora trender är rutigt. Gärna rutor på rutor och mixade mönster lite hej vilt. Men om man är som jag, dvs lite mer simpel, fick det räcka med en mönstrad tröja istället. Den här varian…

Acne Studios x Fjällräven

Idag släpps samarbetet mellan Acne Studios och Fjällräven! Ett samarbete av svensk modesuperkraft kan man säga. Kollektionen består bland annat av ett par oversize-dunjackor, en t-shirt, en sovsäck oc…

Sommarens mest använda look

När jag tittar tillbaka på det jag allra helst bar under sommaren är det ganska tydligt att t-shirt, en kortärmad skjorta (med bowlingkrage) och höga, lösa byxor är det som ligger på första plats. K…

Shoppingtips: väska

Semestern till ära införskaffade jag mig en ny väska. Även om den osar strandväska tänkte jag fortsätta bära den under hösten i såfall stan som stranden. Du hittar den på Arket. …

No more out of office

Back to work som man brukar säga. Efter ett par veckors semester är jag just det – tillbaka på jobbet igen. Den här hösten ser lite olik ut från tidigare höstar. Jag kommer att arbeta ännu mer med mit…

Stiltips: Cross body-väska och kostym

Kavaj från Oscar Jacobson, cross body väska från American Vintage, piké från H&M, byxor från Marni, sneakers från Digel och solglasögon från Moscot. Jag uppmuntrar till att mixa olika stilar. Pers…

Semester på Utö

Frottéskjorta från Nikben, jeansshorts – avklippta Levi’sSemester. Jag planerar aldrig riktigt mina sommarsemestrar vilket Andreas ofta blir irriterd över. Men jag gillar inte att ha bokad…

Strand-essentials

Det finns en uppsjö härliga prylar och plagg som man kan (och gärna vill) bära med sig till stranden. Dock kan det vara jobbigt att släpa onödiga saker fram och tillbaka. Det absolut mest nödvändiga s…

Tre dagar jobb i Paris

Paris. Förra veckan åkte jag till Paris för ett par dagars jobb. Trot eller ej hade jag aldrig varit där tidigare. Det har blivit många svängar till södra Frankrike och andra franska städer men aldri…

Två semesterstilar att packa ned till semestern

Semestertil. Äntligen juli! Gissningsvis (förhoppningsvis) ligger ett boardingpass och väntar någonstans för en veckas semester på sydligare ort. Om så är fallet kommer du snart behöva packa semesterv…

Outfit: ljus, beige sommarstil

Under vår- och sommaren (egentligen året om, men särskilt under den varma säsongen) gillar jag att klä mig enkelt, ledigt och lite nostalgiskt. Gärna med lösare siluetter. Just nu har ljusa färger som…

Tobias Sikström

Shoppa på Grandpa – rabattkod!

Samarbete med Grandpa.  Jacka och byxor från Bellerose, sneakers från Novesta x Grandpa – från Grandpa. Min personliga stil i både kläder och inredning tycker jag stämmer väldigt bra ihop med Grandpa…

Sommarens snyggaste frottéskjortor

Frottéskjortan är i ett av sommarens mest härliga material. Om du gillar att klä dig i basfärger och i mer lättburna plagg är detta material perfekt eftersom det sticker ut och skapar en fin kontrast …

Sparat på Instagram

Om du skulle klicka in på min sparat-mapp på Instagram är detta vad du skulle få se. En blandning av vackra kläder, platser, miljöer, människor, styling, detaljer, inredning, restaurang…

Sno sommarstilen

Nu är ett nytt nummer av King ute – med årets snyggaste omslag dessutom. Jag tipsar om sommarplagg och hur man kan sno de gamla ikonernas sommarlooks. Kolla in det vetja! Det gjorde jag tidigare idag …

24 h själv i London

För någon vecka sedan åkte jag själv till London. Där väntade en lanseringsfest och middag med solglasögonmärket Ace & Tate och svenska CMMN SWDN. De har precis lanserat en solglasögonkollektion t…

Veckans bästa köp v.19

Ny vecka – en ny veckans bästa köp! Denna vecka fastnade jag bland annat för en sval och stilren skjorta, ett par vidare byxor med lös siluett och tonade solglasögon. Varför inte cykla på landet i ett…

Stiltips: Raka och breda jeans

Den här veckan har jag varit hundvakt. Förutom att tvinga honom att vara med på bild har vi även gått en del i butiker på stan – och fyndat jeans. Precis som byxor generellt denna säsong ska jeansen …

5 favoritsaker just nu

Fem grejer som jag gillar lite extra just nu – De smala solgasögonen som är ett samarbete mellan Ace & Tate och CMMN SWDN. Byredos parfym Palermo upptäckte jag vintern 2013. Den doften var det b…

Veckans bästa köp v.17

Äntligen lite vårfeeling! Det är troligtvis anledningen till de beiga och ljusa tonerna ovan. Den här veckan har jag fastnat lite extra för ett par grå rakare byxor, en kashmirtröja (som jag använder …

Tips: minimalistens vardagskostym

Även om jag försöker att vidga mina vyer faller jag ofta för cleana, minimalistiska och simplifierade plagg – även när det kommer till set och kostymer. Plaggen på bilden ovan hör egentligen inte ihop…

Staycation och födelsedagsfirande

Skjorta från H&M, t-shirt från Asket, byxor från COS och armband från Louis Abel.  Förra veckan fyllde jag år. Även om entusiasmen gällande födelsedagar börjar svalna tycker jag ändå att det är …

Outfit: Dubbelknäppt kamelfärgad kavaj, gröna byxor och sneakers

Glasögon från Barton Perreira, dubbelknäppt kavaj från COS, gröna bomullsbyxor från H&M och sneakers från Wood Wood.…

Betydelsefulla stunder

Betalt samarbete med Nescafé Lyx. Sponsrat inlägg. I mitt jobb arbetar jag ofta på helger, kvällar och tillfällen då många är lediga. Det blir lätt så eftersom jag har flera olika jobb och uppdragsgi…

Shoppingtips: säsongens snyggaste klassiska sneakers

Jacka från Zara, bruna byxor från L’homme Rouge och sneakers från Vagabond. De senaste säsongerna har sneakers-modet dominerats av de klumpiga, sportiga 90-tals sneakersen och de snyggfula R…

Två av sommarens mest (oväntade) användbara plagg

Sommarstil. När man hör ordet pyjamas tror jag inte många associerar till mångsidighet och smarta köp. De flesta äger nog inte ens en sådan. Jag kanske har tjatat hål i huvudet om detta tidigare, men…

Vårens mest prisvärda boots

När H&M släppte Studio-kollektionen för ett par veckor sedan var jag snabb att lägga vantarna på dessa ormskinnsboots. Tänker att de kommer att vara särskilt snygga till en enkel, svart look. Du h…

Postcard from Thailand

Skjorta från Gant Rugger. Hemskt ledsen för inaktiviteten här på sidan den senaste tiden. Efter en tid med hektiska jobbveckor satt en Thailandresa perfekt. Åkte ner tillsammans med Qatar Airways och …

Stiltips: skor med detaljer

Shopping och stiltips. Mitt senaste tillskott av läderskor hemma är dessa varianter från Acne Studios som jag fyndade på Acne Archive. Skor med ”roliga detaljer”, som en adderad färg eller…

6 plagg i butik jag vill ha just nu

Shoppingtips. 1. Dessa byxor från COS med dragsko i midjan 2. Brun dubbelknäppt rock i manchester från Our Legacy     3. Dessa svarta läderskor från Tiger of Sweden – perfekta denna årstid …